CONDITIE 

DE MACHINEKAMER VAN JE GEZONDHEID: HART EN LONGCAPACITEIT

Wie gezond leeft en regelmatig sport heeft over het algemeen een betere conditie. Maar wat is nu precies conditie? Onder conditie verstaan we het vermogen om lichamelijk te presteren op basis van een fysieke en psychische toestand. Factoren die hierbij een rol spelen zijn onder andere de hart- en longcapaciteit.


Wie meer zuurstof kan verwerken kan meestal ook beter presteren. Een sterk hart en een goede longcapaciteit bepalen hierbij voor een groot deel de prestaties. Wie beter getraind is kan meer zuurstof opnemen (in bloed en spieren) en is daardoor sterker en fitter. Wie dit leest begrijpt daarom ook waarom roken de sportieve prestaties negatief beïnvloedt

RUSTIG OPBOUWEN

LEER EERST LOPEN

VOORDAT JE GAAT RENNEN

Voor het beste fitnessresultaat is het belangrijk om een gezonde basis te leggen. Immers, wie niet kan lopen zal ook geen marathon kunnen rennen. Rustig opbouwen geldt voor iedere sportman of -vrouw die verder wil komen. Ik zorg ervoor dat je eerst het goede fundament legt zodat je effectief kunt presteren en je conditie kunt verbeteren. Door goede monitoring zorg ik ervoor dat je zo snel en verantwoord het gewenste resultaat bereikt.


GESTRUCTUREERD PROGRAMMA

Voor een optimaal resultaat is het belangrijk om  een goed trainingsschema te hebben. Met een gestructureerd programma op maat zie je precies waar je op welk moment bent en of je je doelstellingen gehaald hebt. Uiteraard stellen we gezamenlijk het programma zo op dat het realistisch voor jou is. Mocht tussentijds blijken dat je – om wat voor reden dan ook – je doelstelling niet gaat halen dan passen we het programma aan.




DINGEN DIE JE THUIS KUNT DOEN

Een nieuwe manier van leven houdt niet op zodra je de deur van Jouw Personal Trainer buiten stapt. Gezonder en bewuster leven doe je altijd. Het wordt een deel van jezelf en komt in ‘je systeem’. Daarom is het belangrijk om hier ook thuis bewust van te zijn en blijven. Er zijn genoeg oefeningen die je ook thuis kunt doen (sit-ups, push-ups, squats etc.) op vaste tijdstippen. Met een beetje discipline gaat dat prima. Op een hele dag praat je hooguit over enkele minuten. Moet lukken toch?


30 MINUTEN PER DAG

DE JUISTE UITRUSTING


Jouw Personal Trainer beschikt over de modernste fitnessapparatuur en sporthulpmiddelen. Zo kun jij altijd veilig, onbezorgd en doelgericht trainen.

HUISWERK

" Je kunt deze oefening eenvoudig binnen of buiten doen. Maak de oefening een beetje moeilijker door wat gewicht toe te voegen in de vorm van flesjes of pakjes vloeistof "

20 WALKING LUNGES (KRACHTOEFENINGEN VOOR HARDLOPERS) TWEE MAAL HERHALEN

" Ga plat op je rug liggen en breng de bovenste helft van je lichaam omhoog tot je de crunch in je buik voelt. Rustig terug naar beneden en dit herhalen"


20 BUIK CRUNCHES

TWEE MAAL HERHALEN

Met push-ups en dips op de zijkant van je bed of een stoel kun je een aantal spiergroepen trainen. Begin eenvoudig vanuit een hoek "


20 PUSH-UPS EN DIPS

TWEE MAAL HERHALEN

" Air punches. Houd je vuisten op schouderhoogte en stoot vanuit de schouder recht naar voren. Eén vuist per keer. Doe dit gedurende 60 seconden – haal adem "

 ​​​​​​​1 MINUUT AIR PUNCHES

TWEE MAAL HERHALEN