FUNCTIONEEL 

GEVARIEERDE BEWEGINGEN VOOR VERSCHILLENDE SPIERGROEPEN

Om zo efficiënt mogelijk je spieren te trainen is het belangrijk om te variëren in de oefeningen. Iedere spiergroep vereist een specifieke aanpak. Ook is het verstandig om slechts één grote spiergroep per workout te doen, bijvoorbeeld alleen rug of alleen borst. Een grote spiergroep kun je wel combineren met kleinere spiergroepen zoals buik of schouders. Voor alle spiergroepen heb ik gevarieerde oefeningen op maat.

HERHALEN 

FREQUENT EN GEVARIEERD

Functionele training wordt ten onrechte vaak meer gezien als revalidatieoefeningen dan als training ter voorkoming van blessures. Functionele training bij Jouw Personal Trainer is veel meer dan dat. Apparatuur met een vast gewicht beperkt de bewegingsvrijheid van het lichaam en leidt niet tot het gewenste resultaat. De beste functionele training wordt bereikt met vrije gewichten en uitrusting. Met een programma op maat waarin je frequent en gevarieerd traint behalen we gezamenlijk jouw doel.

CORE STRENGTH (KERNSTABILITEIT)

De ‘core strength’ van jouw lichaam (de kernstabiliteit) bepaalt hoe je lichaam in balans is en hoe je rechtop loopt. Als er balans is in je ‘core strength’ zie je dat terug in rechte schouders en voorkom of elimineer je rugpijn. Je rug en buik zijn hierin bepalend en vragen beide om voldoende aandacht. Duwen en trekken zijn hierbij de sleutelwoorden.


Met een goede kernstabiliteit zorg je ervoor dat de krachten vanuit je romp naar je armen en benen (en andersom) op de juiste wijze (natuurlijker) ‘bewegen’. Bijkomend voordeel is dat je hiermee eventuele blessures beperkt.



GEWICHTEN ZIJN NIET ALTIJD NODIG

Het is een misverstand dat je altijd met gewichten zou moeten trainen om je spieren te versterken. Ook zonder gewichten kun je prima resultaten bereiken. Niet iedereen heeft bovendien gewichten thuis. Trainen zonder gewichten is voor velen een laagdrempelige mogelijkheid om te werken aan een gezonder en sterker lichaam. Je eigen lichaamsgewicht vormt een goede basis voor krachttraining. Ik kan je leren hoe je daarbij al je spieren kunt gebruiken.


COMBINEREN

INDIVIDUEEL TRAINEN OF IN EEN GROEP?

Bij Jouw Personal Trainer kun je ervoor kiezen om individueel te trainen of in een groep. Beide hebben voor- en nadelen. In een gesprek vertel ik je er graag meer over.

VOORBEELDEN VAN FUNCTIONELE TRAINING

" Core strength is het sleutelwoord voor je figuur. Planking is eenvoudig en vereist geen speciale uitrusting​​​​​​​ "

" .Werk aan de grootste spiergroepen voor maximale vetverbranding. Step-ups zijn perfect voor benen en billen"

"Squats zijn heel effectief voor de grote spiergroepen. Eenvoudig thuis of onderweg te doen "

" Span je buikspieren tijdens het wandelen, autorijden of wanneer je achter je bureau zit. Het resultaat is snel te zien en te voelen "