GEWICHTSCONTROLE

EEN COMBINATIE VAN GEZOND ETEN

EN BEWEGEN

Regelmatig en verantwoord sporten is belangrijk, maar het is slechts een deel van het proces naar een gezonder leven. Wie gezonder wil worden én blijven zal ook zijn eetpatroon moeten aanpassen.


Gezonde voeding (met de juiste voedingsstoffen) draagt bij aan een gezonder lichaam. In combinatie met voldoende verantwoord bewegen zal dit resulteren in een goede balans tussen lichaam én geest.

WEES REALISTISCH

STEL DOELEN VOOR DE MIDDELLANGE

EN LANGE TERMIJN

Als je bij mij komt trainen doe je dat met een bepaald doel. Bijvoorbeeld om af te vallen, sterker te worden, lekkerder in je vel te zitten of om meer zelfvertrouwen te krijgen. Een combinatie van dit alles kan natuurlijk ook.


Wat je doel ook is, er zal altijd een bepaalde tijd nodig zijn om jouw geformuleerde doel te bereiken. Met een goed trainingsschema voor de middellange of lange termijn kunnen we gericht naar jouw einddoel toewerken.

MIJN DOEL IS OM JOUW GEZONDHEID TE VERBETEREN

De reden dat iemand bij Jouw Personal Trainer komt trainen heeft vaak te maken met ontevredenheid over de eigen gezondheid. Niet fit voelen, lusteloos zijn, je niet sterk of zelfverzekerd voelen enz.


Wat jouw persoonlijke drijfveer ook is, ik zorg ervoor dat jij je beter gaat voelen en gezonder zult zijn. Met een programma op maat en jouw positieve instelling gaat dat lukken. Een verbetering van jouw gezondheid, dat is míjn drijfveer.


VAL NIET TE SNEL AF

Velen komen bij mij trainen om (snel) af te vallen. Prima, maar pas op. Te snel afvallen is onverstandig. Een streefgewicht is vaak wel haalbaar, maar dit vasthouden is een ander verhaal. Je moet er (heel) veel discipline voor hebben.


Val je heel snel af dan zal je lichaam ook weer snel om eten vragen. Verder verlies je niet alleen overtollig vet, maar is de kans groot dat je ook wat van je spiermassa verliest. Dit betekent minder power en meer verbranding. En nog minder eten, dat wil je niet. Tenslotte zul je door te snel afvallen belangrijke voedingsstoffen gaan missen. Kortom, afvallen is prima maar niet in een te hoog tempo.




 EETPLAN

ENKELE TIPS


Hierbij enkele tips voor een zo effectief en veilig mogelijk fitnessprogramma:


  • Eet gevarieerd - anders gaat het je tegenstaan.
  • Bedenk gezonde tractaties en beloningen. 
  • Betrek het hele gezin erbij.
  • Als je een keer zondigt moet je terugkomen op het juiste spoor.
  • Ga niet iedere dag op de weegschaal staan.
  • Zorg dat je je favoriete snacks niet in huis hebt. In ieder geval niet je resultaat ziet.
  • Ga maandelijks voor een realistische doelstelling.
  • Laat de auto staan.
  • Bouw spieren op, verbrand vet.